Ekonomi

Marka İtibarınızı Arttırmanın 8 Yolu

İtibar, hem büyük hem de küçük markalar için kritik öneme sahiptir. Genelde iyi değerlendirmeleri ve prestiji olan markalardan alışveriş yapmayı veya hizmet almayı tercih ederiz. Çünkü markanın prestiji bize güven veriyor ve cesaretlendiriyor. Kendi markamızı yaratırken tüketici gibi düşünebilmeli ve ona göre hareket edebilmeliyiz.

Peki marka prestijimizi artırmak için hangi yolları kullanmalıyız?

1. Müşteri hizmetlerinizi geliştirin.

Markanızın prestiji, çalışanlarınızın mevcut ve gelecekteki müşterilerle etkileşim biçimiyle bağlantılıdır. Araştırmaya göre, müşteri hizmetleriyle olumlu bir deneyime sahip olan müşterilerin bu markadan ikinci kez satın alma olasılığı %86 daha fazladır. Bunu akılda tutarak, bilgi istendiğinde veya sorunlarla karşılaşıldığında grubunuzun elinden gelenin fazlasını yaptığından emin olun. Onlara problem çözme sırasında nasıl arkadaşça davranacakları konusunda rehberlik edin ve bir müşterinin markanızla olan deneyimini artırabilecek işleri ve hizmetleri nasıl önereceklerini öğretin.

2. Web sitenize iyi bakın.

Web siteniz muhtemelen müşterilerin işletmenizle ilk temas noktası olacaktır, bu nedenle olağanüstü bir kullanıcı deneyimi sunduğundan emin olun. Odaklanmanız gereken bazı şeyler ton, ses, anlatım, logo ve markadır. Sitenizin sayfalarında ve sosyal medya profillerinde dengeli olduklarından emin olun. Bu, tüketicilerin markanızı tanımasına ve onu temel misyonlarınız ve değerlerinizle ilişkilendirmesine yardımcı olacaktır.

3. Yüksek kaliteli içerik yazın.

İçeriğinizin ziyaretçilere (ve arama motorlarına) hayatlarını bir şekilde kolaylaştıran değerli bilgiler vermesi gerekiyor. İçeriğinizin eyleme geçirilebilir, bilgilendirici ve eğlenceli olması gerekir. Üçünün de mükemmel olması zor olsa da bu süreç, büyük ve deneyimli içerik yazarlarının yardımıyla mümkün olmaktadır. Bunu profesyonel düzeyde yapmak istiyorsanız dijital pazarlama ajansları ile iletişime geçebilirsiniz.

4. Dürüst ve açık olmalısınız.

Şeffaflık vaadi ve politikası ile hedef kitlenizle derin bağlar kurabilirsiniz. İnternette bulunan bilgilerle, müşteriler sahtekârlığınızı kilometrelerce öteden görebilir ve olmadığınız bir şey olmaya çalışıp çalışmadığınızı anlayabilir. Bu yüzden her zaman yanlış bilgilendirmeden kaçının ve dürüst olun. Dürüstlüğünüz, marka değerinizi artıran en değerli unsurlardan biridir.

5. Sosyal medyayı verimli kullanın.

Sosyal medyanızı olumlu yönde kullandığınızdan emin olun. Değerli bilgileri iletirken takipçilerinize ve hedef kitlenize alanınızda uzman olduğunuzu bildirin. Mizah kullanmaktan korkmayın! İnsanlar düzgün bir kahkahayı sever ve bu, markanızın çok daha samimi olduğunu gösterir. Tartışmalı veya bölücü bahisleri gereksiz yere aydınlatmaya çalışmadığınızdan emin olun.

6. Çalışmalarınızda değer gösterin.

İnsanlar gerçek maliyetleri ve verileri görmeyi sever, söylenmesinler. Bu hem markanızın prestijini artırır hem de akılda kalıcı olmanızı sağlar. Aslında günümüzde insanlar neredeyse tüm pazarlama hilelerini biliyor, bunun yerine gönderilerinize gerçek fiyat ödeyerek dikkat çekiyor ve stil konusunda güzel bir üne sahip oluyorlar. İnsanlar satın aldıkları şeylerin fiyatını bilmek isterler, bunu yapmak marka prestijinizi arttırır.

7. Teknolojilerinizi yükseltin ve güncelleyin.

Günümüz teknolojisi sürekli gelişmektedir. Bu nedenle sizinle birlikte yola devam etmek isteyen müşterilerinizin eski ve modası geçmiş formüllerden sıkılıp sizi bırakmaması için kullandığınız teknolojik araçları yeni tutmalısınız. İnsanların markanızla olan deneyimlerini iyileştiren araçlar arıyor olmalısınız. Bu, web siteniz için saygın bir pazarlama firmasıyla çalışmak veya çevrimiçi notlar alan bir platform kullanmak anlamına gelebilir.

8. Yorumları aktif olarak takip edin ve yorum yapın.

Hakkınızdaki yorumları okuyan insanlar, şirketinizle hiç etkileşimde bulunmamış olsalar bile, sizin hakkınızda bir fikir sahibi olurlar. Böylece, müşterilerin yorum bıraktığı alan üzerinde biraz kontrol sahibi olursunuz ve memnun müşterilerden deneyimlerini paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Bu yorumlar olumsuz olsa bile, elinizden geldiğince geri bildirimde bulunun. Bu sayede ilgi ve alaka açısından marka prestijinizi artırmış olursunuz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu